2 بهمن 1393

نکات آموزشی ریاضی دوم

مولف: مینا فکری   /  دسته: دسته بندی نشده   /  رتبه دهید:
4/3

1-زمانی که با کارت عدد می سازند تکرار اعداد جایز می باشد یا نه؟ در صورتي كه مطرح شود با كارت عدد سازي كنيد، ‌مثلا با دو كارت 2 و 5 عدد سازي كنيد، شانس هر كارت يك بار است و تكرار نداريم. بنابراين فقط مي توانيم دو عدد 25 و 52 بسازيم. ولي زماني كه عنوان مي شود با رقم هاي 2 و 5 عدد سازي كنيد، تكرار داريم بنابراين مي توانيم با آن ها 4 عدد بسازيم. 2-تفاوت رقم و عدد در چیست؟ شماره هاي 0 تا 9 رقم محسوب مي شوند. با اين رقم ها ‌مي توانيم اعداد زيادي بسازيم. بنابراين با رقم هاي متناهي (محدود) مي توانيم اعداد نامتناهي (نا محدود) ‌بسازيم.3- در الگو یابی شطرنجی، مي بايست ردیفی کامل شود یا شکل کامل در نظر گرفته شود؟ در صورتي كه هر الگو از الگوي رديف بعدي با فاصله قرار گرفته باشد، مي تواند هر رديف به طور مجزا كامل شود. اما در الگوهايي كه رديف هاي پايين و بالا با هم در ارتباط و متصل هستند، مي بايست به صورت كل ديده شود و با هم كامل شوند. نكته ي قابل توجه اينكه در الگو يابي مي بايست نقطه ي ابتدايي و انتهايي هر الگو را پيدا كنيم و طبق همان ادامه دهيم. 4-در تقارن چهار قسمتی، قسمت ها به چه ترتیبی باید کامل شود؟ ابتدا نيمه ي بالا تكميل مي شود، ‌سپس قسمت پاييني از روي قسمت بالايي كامل مي شود. 5-در تفریق در خط زدن (روش قدیمی)قانون خاصی وجود دارد؟(مثلا: حتما باید از راست خط بزنیم؟) در تفريق هاي خطي بهتر است خط زدن از سمت راست انجام شود و باقي مانده در سمت چپ بماند. در تفريق ستوني فرقي نمي كند و بستگي به خواست دانش آموز دارد.6- در گذاشتن عدد در داخل جدول ارزش مکانی ابتدا باید ده تایی را گذاشت یا یکی ها را؟ اگر با توجه به تصوير بود، ابتدا تصاوير را دسته بندي كرده، اگر نياز به انتقال داشت، خارج از جدول انتقال را انجام دهد، در آخر آن را در جدول جايگزين مي نمايد. حال اينكه از سمت يكي ها در جدول قرار دهد يا ده تايي ها، يا صدتايي ها، بستگي به خواست دانش آموز دارد. ولي آن چه عموميت دارد، اين است كه از سمت صدتايي ها وارد جدول مي شود. 7-در جمع هاي تركيبي 5 و 10 ، براي راحتي و سرعت، چه روشي پيشنهاد مي شود؟ نحوه ي جمع بندي به عهده ي دانش آموزان است اما بهتر است ابتدا به ده رساند و بعد ده تايي ها را با هم جمع كرد و در نهايت اگر يكي هم داشتيم، به آن اضافه شود.8-چرا مفهوم ربع و نیم را روی ساعت نشان دادید؟ چون می خواهیم دانش آموز مفهوم ربع و نیم را با زاویه ی عقربه های ساعت ببیند .                      
                                                           با آرزوی توفیق برای شما عزیزان                                        

تعداد مشاهده (880)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره مقاله "نکات آموزشی ریاضی دوم "


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید